csütörtök, november 24, 2016

Készülj 5 hónapot egy versenyre, majd maradj le a rajtról! Hogy mi?!

Félmaratoni felkészülésemről egy szó ugyan nem sok, de annyi sem esett a postolt képeimen kívül. A futós írásaim lendülete (és ihlete) tavaly novemberben a Pilisben maradt az ép bokámmal együtt (http://pettycicuk.blogspot.com.es/…/8-intersport-turanap-es…). Ami ugyan azóta sem tökéletes, mert instabil maradt egy kicsit, de “gyógyultnak” nyilvánítottam és azóta több, mint 1700 km-t futottam már mindenféle panasz nélkül (2 hónapig rögzítőben, de régóta már nélküle). 
Az #Ultrabalaton-ig saját gondolataim szerint futottam, leginkább csupán a km gyűjtésre fektetve a hangsúlyt - máshova nem tudtam, mert nagyjából egyáltalán nem értek a futáshoz -, ami jól jött a versenyen, mert sok sok futott km volt a lábamban és kevésbé fáradtam. Az #ub-n összefutottam az #ENSPORT sátornál Fannival, aki az mellett, hogy megdícsért a sok sok futásom miatt, beleültette a fülembe, hogy jó lenne csinálni egy friss teljesítménydiagnosztikát is a laborban, amit meg is ejtettünk miután sikeresen regenerálódtam az Ultrabalaton után. 
Kiderült, hogy az előzőhöz képest (egy évvel korábban csináltuk) valamicskét fejlődtem, ami ugyan jobb is lehetett volna, de annyira keveset futottam 2015-ben, hogy nagy csodát nem várhattunk (ugye először a fejfájásom, majd a bokám húzta keresztül a számításaim). 
A diagnosztika végeztével Fanni az edzőm lett és azóta követem az utasításait, javaslatait (remélem megfelelően). 
Én ugye elég lassú futó vagyok, szeretek a komfortzónámon belül kocorászni, így az első feladata az volt, hogy innen ki akarjak/tudjak/merjek lépni (csak ilyenkor nem vagyok csini futás közben - ugye Brigi?). A célunk az lett, hogy végre a félmaratoni időm 2 órán belül legyen.
Célversenyt is tűztünk ki: 2016. november 5. Las Palmas de Gran Canaria NightRun.
Magamhoz képest szorgalmasan készültem és alig alig hagytam ki edzést. Ha kihagytam is volt rá indokom, hogy miért nem húztam aznap futócipőt. Nehézséget az jelentett azzal, hogy edzésterv jött az életembe sokat kellett egyedül futnom és hiányoltam magam mellől a lányokat. Velük ugyan annyit futottam persze, de bejöttek a “magányos” futások is. 
A félmaratonra ketten neveztünk: Bettina és én. Készen álltunk. Éreztem, hogy én ezt most tényleg meg fogom tudni csinálni végig mosolyogva, felkészülten… már megterveztem a nyálas köszönőlevelet, amit Fanninak fogok írni, hogy segített nekem ebben az egészben és mennyire boldog vagyok ettől! 
Rajt: 20:30.
Odaértünk időben, hogy még mindenre legyen idő, de gyanusan kevés futó volt a helyszínen. 30 perc rohangálás és kérdeződködés után (nem volt egyszerű, mert egyik szervező sem beszélt angolul, akikbe belebotlottunk) kiderült, hogy 19:15-kor elrajtolt az egész mezőny. Amiről ők küldtek e-mailt (persze nem kaptuk meg pont ezt az egyet, csak az összes többit) és október 11-én kipostolták a változást a facebookon is. Pechünk volt, mert pont nem láttuk. De az, hogy előző nap, amikor átvettük a rajtcsomagot, akkor így megemlítsék ezt nekünk arra eszük nem volt... vagy, hogy a weblapjuk nyitóoldalán NAGY betűkkel kiírják, hogy “VÁLTOZÁS”. 
Tehát ott álltunk a célzónában az egyik főszervezővel és a sírás kerülgetett.
“-Honnan jöttetek?"
“-Magyarországról."
“-Hát, sajnálom, gyertek vissza jövőre.” - mondta cinikusan Mr.Szervezővagyokésbeszélekangolul.
“-Anyád!” - gondoltuk mi.
Mas is maradt le a rajtról, nem mi voltunk az egyetlenek, ami nem megnyugtat, de legalább nem érzem magamat annyira nyomorultul hibásnak. (…és “szereztünk” nem túl legális úton 4 db érmet, úgyhogy majd lefutjuk otthon a távot a lányokkal és megvuduzzuk utána az érmüket. :D)
Szóval így történt, hogy felkészültségem ellenére nem tudtam esélyt adni magamnak egy jó félmaraton lefutására. Nagyon csalódottan ültünk hazafele az autóban, nem tudtuk, hogy sírjunk-e vagy nevessünk az egészen. Másnapra viszont már csak nevettünk és könnyen elengedtük ezt az egészet… a munka pedig Fannival folytatódik, valamint vár rám egy újabb teljesítménydiagnosztika, hogy lássuk hova fejlődtem az elmúlt fél évben! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése