szombat, október 31, 2015

Forró jóga, ahol igazán meleg a helyzet

...ahol már az első légzőgyakorlatoknál éreztem, hogy a vádlimon elindult egy izzadtságcsepp...

Berni nagyjából 100x 4 éve kisebb nagyobb kihagyásokkal csábít engem jógázni. Van, hogy havonta kérdezte, hogy nem akarom-e, de aztán havonta és végül leszokott róla, mert úgysem megyek. "Nem az én műfajom". Persze kapásból tudok sorolni egy csomó indokot, hogy miért nem mentem, ugyanis meg voltam róla győződve, hogy ez unalmas és majd biztosan mindenki flamingó módra kecsesen és szépen csinálja a gyakorlatokat, míg én dőlök borulok. Ráadásul meditáció - mi ez a hülyeség? És én lélegezni is tudok! Legalábbis az elmúlt 27 évben nem volt vele problémám csak az 5:30-as km-ek futása közben, de az átmeneti. Tehát én ehhez nem vagyok elég elvont sem. Időm sincsen. Kedvem sem. Ott meleg is van, főleg, ha a felfőtött termesre megyünk. És cipő nélkül sportolni? Ezért veszem azt a sok szuper edzőcipőt? Na ne. Ezek mellett olyan sok rosszat hallottam különböző jógastúdiókról, hogyha lett volna kedvem akkor is elmegy, mert meséltek koszról, bűzről, idióta oktatóról, önjelölt öktatókról, pénzlehúzásról, stb. De Budapest nagy város, így sok stúdió van, tehát lehet válogatni!

Aztán múlthéten írtam Berninek, hogy "nem akarunk-e jógázni"? :)

Oka ennek nem az, hogy átszellemültem, hanem egyszerűen sok futótárs ajánlotta alternatívának a futás mellé, mert erőssé tesz, javít az állóképességen, formál, kifáraszt. Az utóbbi időben küzdök ezzel a fejfájással, amivel kapcsolatosan már mindent kipróbáltam - a héten voltam manuálterapeutánál is, ahol számomra kiderült, hogy ez az egész tavaly december óta tartó fejfájásom nem belül fáj a fejemben, hanem a nyakizmaim okozzák. Szeritem. Ugyanis a gyógytornász lány meg tudott nyomni egy pontot kezelés közben a nyakamon, amire előjött a fejfájásom: pont ott, pont úgy, ahogy egy éve fáj a fejem - bár mostanában egyre ritkábban. Állítása szerint indokolatlanul feszesek az izmaim hátul a nyakamon jobb oldalon. Balra pedig nem tudom fordítani a fejem, mert van valami ellenállás, ami szúr és fáj. Lehet, hogy ez nem így van és nyilván Kelemen Vanda jobban le tudná ezt írni és el tudná mesélni, de nekem ez is elég volt, hogy "megnyugodjak": nem akkora a baj.

Bejelentkeztünk jógára. Forró jóga. Péntek. 15:30.


Amikor odaértünk már a lépcsőházban ki volt írva, hogy "Itt vedd le a cipődet", majd feljebb mentünk és volt egy hatalmas cipellőtartó. Két kedves lány fogadott a recepción, akik egyből a kezembe nyomtak egy "első bálozó" űrlapot, amit ki kellett töltenem, majd elmesélte, hogy mi fog történni az órán, hogy mit csináljak, figyeljem a többieket. Ő nagyon sokat fog beszélni és próbáljam meg ez alapján követni az utasításokat. Mindent kétszer fogunk ismételni, így először, ha gondolom csak figyeljem meg, majd csak a második sorozatra csatlakozzak.
Labirintus szerű öltöző, sok kis kulccsal zárható szekrény, tisztaság, tucat hajszárító, tükrök. Nagyon kellemes környezet. Megfogtuk a matracunk, vizünk, majd felmentünk az emeletre. A teremben - számomra - ijesztő hőség fogadott, de mivel imádom a meleget hamar megszoktam, csak nem értettem, hogy hogy nem lesz hányingerem, ha én most itt még mozogni is fogok. Ez az inger meg is jött, de fél óra után kb. el is múlt szerencsére.

Az oktató lány végig beszélt - amivel csak az volt a baj, hogy végig azon gondolkoztam, hogy nem fog-e kiszáradni, mert ilyen melegben ennyit beszélni folyamatosan lehetetlen. :)

Nagyon sok poziciót (ászana?) csináltunk egymás után. Átmozgattuk az összes izmunk. Némelyik - miután kitaláltam, hogy melyik kezem-ujjam-lábam hova rakjam és csavarjam - igazán könnyen ment még az én szemszögemből is, de persze volt pár, aminél elborultam, mint egy krumpliszsák. Persze mindez állítólag tanulható, így ha erősödök ez által, akkor biztosan jobban fog ez menni nekem is. :) A meleg sem zavart, csak az, hogy az izzadás miatt mindenem csúszott és nehéz volt megfogni ezért a lábam, derekam, karom, de ha erősödök, akkor a törzsizmommal is rá tudok majd minderre segíteni és nem kell annyira a fogás.


Nagyon féltem attól, hogy a meleg levegő miatt majd oxigénhiányosnak fogom érezni a termet, de amikor bementünk és láttam, hogy légbefúvós a rendszer megnyugodtam ez ügyben is, mert ez forgatja a levegőt, ami így a melegsége mellett mindig friss maradt. A terem alja padlószőnyeg, ami nagyon tiszta volt és illatos, gondolom valami speciális antibakteriális anyagból készült. Csillagos ötös helyszín! :)

Nálam még hatalmas pluszt jelent(ett) az is, hogy bár én vittem magammal vizet, de van csap, ahonnan megtölthetjukn az üvegünk vízzel. Nem horror áron árulján a vizet, hanem lehetőséget adnak az utánpótlásra. Környezettudatos módon. Az edzőtermek általában csupán kihasználják az embereknek a feledékenységét és máris adják a palackozott vizet a kezükbe, aminek az utántöltésére sincsen lehetőség, mert csak meleg víz folyik a csapokból, így egy edzésre 2x0,5 litert biztosan megveszel. Itt műkdik a rendszer a víz-biznisz nélkül is. Dicséretes! :)

Nagyon tetszett! Mindenkinek ajánlom, aki szeretné kipróbálni ezt a mozgásformát! Lehet hozzánk csatlakozni bármikor, itt pedig olvashattok előtte egy kicsit a helyről: FORROJOGA.hu .
Mára már boldog bérlettulajdonos vagyok! 


Minden kedden és csütörtökön ott kezdjük majd a napunk, így már 8:00-ra frissek és üdék leszünk, mert reggel jógázni jó! Állítólag. Én meg majd kipróbálom! :)

1 megjegyzés: